Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
TERRY PRATCHETT - Fòrum Boli - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: TERRY PRATCHETT  (Llegit 2913 cops) rss

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2997
  • The lovely day
    • Veure Perfil
TERRY PRATCHETT
« el: 07 de Febrer de 2010, 22:11:01 »

Sir Terence David John Pratchett (28 d’abril de 1948) És un reconegut escriptor britànic de fantasia i ciència ficció, la majoria d’elles en to d’humor. Gran part de la seva literatura consisteix en la famosa sèrie de “Mundodisco” (Discworld) de la que en porta escrits 40 llibres. Desprès de J.K. Rowling és l’autor amb un índex de vendes més alt (sols als anys 90 a Anglaterra es van vendre més de 10 milions d’exemplars i en el març de 2005 més de 40 milions de llibres) s’han traduït a més de 27 llengües (malauradament no hi ha cap traduït al català) i també com a nota curiosa, és l’autor del que es roben més llibres en les llibreries del Regne Unit. Ha escrit també novel•les juvenils, relats curts i ha col•laborat en la redacció de guions per a les adaptacions televisives de les seves novel•les.

Obres de Mundodisco traduïdes al castellà: 

1-El color de la magia
2-La luz fantàstica
3-Ritos iguales
4-Mort
5-Rechicero
6-Brujerías
7-Pirómides
8-¡Guardias! ¿Guardias?
9-Eric
10-Imágenes en acción
11-El segador
12-Brujas de viaje
13-Dioses menores
14-Lores y damas
15-Hombres de armas
16-Soul Music
17-Tiempos interesantes
18-Mascarada
19-Pies de barro
20-Papá Puerco
21-¡Voto a Bríos!
22-El país del fin del mundo
23-Carpe Jugulum
24-El Quinto Elefante
25-La Verdad
26-El Ladrón de Tiempo
27-Los pequeños hombres libres
28-El último héroe
29-Ronda de noche
30-Los pequeños hombres libres
31-Regimiento monstruoso
32-Un sombrero lleno de cielo
33-Cartas en el asunto
34-¡Zas!
35-La corona de hielo
36-Dinero a mansalva
37-El atlético invisible
38-Me vestiré de medianoche
39-Snuff

Obres juvenil traduïdes al castellà:

- La trilogía “El éxodo de los gnomos
Sólo Tú Puedes Salvar a la Humanidad
Johnny y la bomba
Johnny y los muertos
Nación
Perillán
La tierra larga

Per més informació sobre Terry Pratchett i la seva obra:

Wikipedia

La Concha de Gran A'Tuin

Tràiler de “Papa Puerco” (sèrie TV anglesa)

« Darrera modificació: 17 de Agost de 2014, 12:52:19 per Mixa »
En el llibre petit hi ha la bona sentència

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
Re: TERRY PRATCHETT
« Respondre #1 el: 07 de Febrer de 2010, 22:16:06 »
He obert aquest tema per saber què en penseu del meu actual escriptor preferit en Terry Pratchett, que m’ha fet passar moments molt, però que molt divertits. Sobretot, amb alguns dels seus llibres de la sèrie Mundodisco.

He fet un doble post, perquè m’agradaria disposar de l’espai suficient per poder actualitzar la seva bibliografia així que apareguin nous títols i en pengi les fitxes. I també, per anar de mica en mica, enllaçant els temes que obri o obrin altres quellegistes i ens sigui més fàcil donar-li una ullada.

Pels que no coneixeu la seva sèrie de Mundodisco, us poso a continuació els llibres que formen una subsèrie dins d’aquesta perquè en pugueu escollir el que més us cridi l’atenció. Desitjo que us ho passeu també com jo ;)

Les Bruixes: 1-Ritos iguales  2-Brujerías   3-Brujas de viaje  4-Lores y Damas  5-Mascarada  6-Carpe Jugulum  7-The Wee Free Men-Los pequeños hombres libres (aquest és el primer d’una trilogia on la protagonista és una nena anomenada Tiffany que es convertirà en bruixa... de moment sols han traduït aquest)

La Guardia: 1-¡Guardias! ¿Guardias?  2-Hombres de armas  3-Pies de barro  4-¡Voto a brios!  5-El quinto elefante  6-Ronda de noche

Els Mags (principalmet d’un molt “especial” anomenat Rincewind): 1-El color de la magia  2-La luz fantástica  3-Rechicero  4-Eric  5-Tiempos interesantes  6-El país del fin del mundo  7-El último heroe (edició especial en còmic)

La Mort: 1-Mort  2-El segador  3-Soul Music  4-Papá Puerco

« Darrera modificació: 02 de Juliol de 2012, 10:35:20 per Rigoletta »

Malenusky

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2061
  • 100x100me
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 13 de Febrer de 2010, 11:30:32 »
Ey MIxa,
estàn molt bé aquests comentaris que has escrit. I la veritat es que em sorprén ja que, com dius, és un autor molt reconegut.

La veritat es que no coneixia l'autor, i no he llegit cap llibre seu, però ja m'hi fixaré la propera vegada que trepitji la biblioteca.

Gràcies per la informació!
ღI'll be there when you need meღ[/font]

+Megiee

• Visitant
« Respondre #3 el: 26 de Agost de 2010, 15:34:48 »
I te algun llibre en català ???

mbosch

• Visitant
« Respondre #4 el: 22 de Setembre de 2010, 17:01:57 »
HOLA MIXA!!
Em sap greu però no he llegit res de Terry Pratchett, però quan vaig a les llibreries sempre veig llibres seus. Potser m'animo i me'n compro un. Em pots dir quin és el teu llibre preferit d'aquest autor??

+Meggie

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 1782
  • Dins teu hi ha molt més del que pots imaginar ♥
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 30 de Gener de 2011, 22:40:11 »
Ha fet un munt de llibres no?? Però tots formen part de la mateixa saga'??
Instagram: ju_pa :)

sàlvia a tots els Ql's!! ( el llenguatge secret de les flors ;) )

VOLEM EL PIN DE MUNTAGARLAIRE

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 25 de Febrer de 2011, 14:53:45 »
Us demano perdó per no haver contestat abans. Feia temps que no em passava per el tema. :-[

Responent a la pregunta d’en mbosch, la veritat és que no en tinc de preferits perquè dels que m’he llegit m’han encantat tots! :D   
Vaig començar per la saga de les bruixes que son les que realment em van enganxar a Terry Pratchett, però la saga de la Guardia també és molt bona!
Que comencis per el primer de tots no t’ho recomano, perquè aquí encara el Mundodisco no el tenia molt ben definit.
Però tot i així un em va agradar un mica més que els altres perquè trobo que la critica estava molt ben feta. És Dioses Menores i no correspon a cap subsèrie. També et recomano moltíssim “El asombroso Mauricio y sus roedores sabios”. També passa a Mundodisco però tampoc és de cap subsèrie. 

Ah! Meggie, és cert que n’ha escrit molts i també d’altres que no pertanyen a la col•lecció de Mundodisco però els que en aquest tema he fet esment són tots de la mateixa saga, sí. Per començar amb Terry Pratchet i acostumar-se a ell et recomano “El exodo de los gnomos” que tot i que aquest no és de la saga Mundodisco és molt, molt divertit!

Moltíssimes gràcies per comentar els tres!!!! ;)

Ens llegim,

Mx

aiguacristalina

• Juvenil
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 356
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 30 de Juny de 2012, 14:18:57 »
D'en Terry Pratchett jo tan sols he llegit "El asombroso Mauricio y sus roedores sabios" i em va sorprendre molt gratament! Em va encisar la seva manera d'escriure i de crear uns personatges amb tanta personalitat. Em sap molt greu no haver conegut abans aquest escriptor...

Mixa, quins llibres seus em recomanaries? :o
"El resto de cosas de este maldito mundo cambian tan deprisa que ya es imposible seguirlas, pero la estrella polar siempre está ahí, muchacho, ese ojo de acero, viendo pasar las estaciones.

Ya estaba mirando la noche en que naciste y seguirá mirando la noche en que te mueras."

Far Tortuga.

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
Re:TERRY PRATCHETT
« Respondre #8 el: 28 de Setembre de 2012, 11:53:18 »
Ostres, ostres, ostres!
Aiguacristalina em sap molt de greu no haver contestat abans! Sóc un desastre! Feia tant de temps que ningú comentava res que vaig perdre l’esperança... Però gràcies a tu me l’has retornat! Encara hi ha quellegistes en aquest fòrum que s’animen a llegir Terry Pratchett! ;D

En fi, en primer lloc dir que me’n alegro que comencessis per “El asombroso Mauricio y sus roedores sabios”, doncs crec que és una bona introducció a la sàtira tan aguda d’aquest autor. Realment a mi també em va xocar el món tan increïble que ha estat capaç de crear i estic completament d’acord amb tu que els seus personatges són únics. I es que fins hi tot amb unes poques paraules, a vegades Pratchett és capaç de fer-te veure a la perfecció com és un personatge encara que sigui secundari.

En segon lloc dir que me’n alegro molt moltíssim, que la seva forma d’escriure t’hagi encisat. Imagina’t jo que porto gairebé set anys encisada i meravellada amb Mundodisco!

En tercer lloc i contestant a la teva pregunta, personalment i com sempre dic, et recomanaria absolutament tota la col•lecció, però com ja li vaig dir a la +Meggie, la saga de les bruixes i la Guàrdia són potser les que m’han captivat més. Però en fi, tens davant tot un món sencer (i mai millor dit) de crítiques a pràcticament totes les polítiques socials de la nostra societat, una varietat increïble de temes i aventures i per tant, tan sols et puc dir que provis totes i cadascuna d’elles.

Per últim i un cop més animar-te a no deixar de banda aquest autor, el qual a mi m’ha ajudat a mirar el món d’una altra manera i a definir la meva personalitat. Espero que els seus llibres aconsegueixin el mateix afecte tant profund que van tindre en mi.

Ah! I sobretot que no t’oblidis de comentar-los aquí! ;)

Molt feliç, :D

Mx

gavina

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2207
  • Smile. It's easy!
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #9 el: 30 de Setembre de 2012, 12:06:55 »
Després de veure aquest tema... potser sí que m'animo a llegir-ne algun.

A la biblioteca que vaig sempre hi ha aquests, quin em recomenaries Mixa (o qualsevol altre quellegista que se l'hagi llegit) ?
 -El quinto elefante: una novela del mundisco
 -Fausto Eric
 -Mascarada
 -Soul Music
 -El país del fin del mundo
 -Ritos iguales
 -Dioses menores
 -Brujerías
 -Pirómides
 -Rechicero

Ja sé que són uns quants, però... quin és el que està millor? :D
L'emprenta de l'homa immadur és que vol morir noblement per una causa, mentre que l'empremta de l'homa madur és que vol viure humilment per una causa. El vigilant del camp de sègol - J.D.Salinger

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 01 de Octubre de 2012, 14:14:49 »
Mare meva! Dec estar somiant!  Dos contestacions en el mateix any! :o No pot ser possible!
En fi, deixa’m que olori una mica de Coca-Cola per revifar-me que si no segur que caic rodona. ;D

A veure, sobre els llibres que té la teva biblioteca t’explico:

“Rechicero”, “Fausto Eric”, i “El país del fin del mundo” són el números 3, 4 i 6 de la subsèrie dels Mags... “Soul Music” és el número 3 de la subsèrie de la Mort...  de la subsèrie de la Guardia “El quinto elefante” és el 5 i de les Bruixes tens els nº 1, 2 i 5 “Ritos iguales”, “Brujerías” i “Mascarada”... “Dioses menores” i “Piròmides” són llibres independents de totes aquestes subsèries que no tenen continuació però que també transcorren a Mundodisco.

Per tant jo et recomanaria començar per “Ritos Iguales” doncs a part de ser el llibre que em va engrescar en aquesta col•lecció, és l’únic començament de subsèrie que tens disponible i la seva continuació en “Brujerias”.

Com cada subsèrie segueix un història determinada que es desenvolupa llibre a llibre, si comencessis per la meitat d’alguna potser et confondria bastant.

Tot i així també pots provar amb “Dioses menores”, llibre que com el seu nom ja indica tracta de la religió i l’església i per a mi és una de les crítiques més directes i fortes de totes.

També dir per últim que sempre pots demanar que et portin els començaments i continuacions des d’altres biblioteques perquè et prometo que no tenen desperdici. ;)

I sobretot, no t’oblidis de comentar aquí les teves impressions a mesura que et vagis endinsant en el món de Mundodisco! :D

Encantada de la vida,

Mx

Croniques.superficie

• Juvenil
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 293
  • Mike, Will, Iria, Auri,Fela
    • Veure Perfil
    • Cróniques de la superfície
« Respondre #11 el: 06 de Novembre de 2012, 22:36:13 »
Terry Pratchett crec que és molt bon autor. He llegit El color de la magia i la veritat és que m'ha agradat molt. El meu cosí és un fan seu i em va ensenyar les pel·lícules dels seus llibres. La del color de la màgia, Papapuerco i Going Postal (no sé com és tradueix al català però recordo haver-lo vist a l'abacús.)
No cliqueu si no el voleu saber...
És d'un estafador que li perdonen la vida a canvi de posar en marxa l'oficina de correus i guanyar el sistema de tacs pel qual s'envien ara les cartes...
És molt original i escriu mooolt bé. M'encanta!!!!!
He de saber perquè passen: perquè hi ha superfície? Perquè hi ha vida? Perquè hi ha humans? Perquè el dolor, el patiment i... l’esperança./ Proposa-t’ho i no abandonis. Així arribaràs lluny./Jo us necessito a tots però jo no sóc de ningú.
http://croniquessuperficie.blogspot.com.es/

aiguacristalina

• Juvenil
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 356
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 08 de Novembre de 2012, 12:13:13 »
Ja me n'he apuntat uns quants i moltíssimes gràcies pel teu entusiasme Mixa!  :D
"El resto de cosas de este maldito mundo cambian tan deprisa que ya es imposible seguirlas, pero la estrella polar siempre está ahí, muchacho, ese ojo de acero, viendo pasar las estaciones.

Ya estaba mirando la noche en que naciste y seguirá mirando la noche en que te mueras."

Far Tortuga.

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 09 de Novembre de 2012, 15:10:58 »
De res aiguacristalina!!! A vosaltres us dono les gràcies per comentar! És increïble descobrir que no estic sola! ;D

Croniques.superficie, t’animo a que no perdis l’entusiasme i segueixis llegint llibres de l’autor, doncs encara que El color de la magia estigui molt bé per al meu gust n’hi ha d’altres encara més divertits e interessants!  ;)
Jo també he vist les pel•lícules que dius excepte la de Going Postal (Cartas en el asunto)... creia que no estava traduïda, o sí? I a tu, què et van semblar les pelis? Jo les vaig trobar força bé però crec que els llibres les superen amb escreix, oi?

En fi, per últim dir que m’encantaria que seguíssiu comentant les vostres opinions! Seran més que benvingudes! :D

Cofoia,

Mx

cat

• Juvenil
  • Avesat
  • Missatges: 930
  • Para viajar lejos, no hay mejor nave que un libro!
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #14 el: 09 de Novembre de 2012, 16:05:02 »
No m'he n'he llegit mai cap però després de llegir el que has escrit em venen moltissimes ganes de llegir-me tota la saga! :P
Si un dia veig un llibre amb aquest autor seguríssim que me'l compro!!! ;D

Ens llegim!
 ;)
El temps es qüestió de temps, la vida es qüestió de vida, la vida dura un moment, el temps tota la vida.

L'elegància volia cos i vida, per això es va transformar en gat.

Un gat negre pot pintar una vida de colors.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr