Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
El nou Quèllegeixes - Fòrum Boli - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: El nou Quèllegeixes  (Llegit 6610 cops) rss

Mixa

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2997
  • The lovely day
    • Veure Perfil
El nou Quèllegeixes
« el: 26 de Maig de 2014, 18:37:09 »
Aquests dies he estat donant-li moltes voltes a les novetats sobre la fusió del QL que hem conegut fa poc i voldria que em parléssim plegats.

Alguns quellegistes ja han donat la seva opinió com és el cas de la Gioconda, Estrellada, Margalovi, Lilacwine, Aracel•li, La iaia, Carla i Turmix a través del blog de la Viu i llegeix, d’aquí el títol d’aquest tema.

En quan em vaig assabentar de les noves vaig reaccionar de forma positiva perquè tot canvi sempre és benvingut, però ara començo replantejar-m’ho.

Fins a quin punt seguirem sent el Què Llegeixes? I el que és més important... I el nostre patrimoni? Tot el que hem trigat anys a construir? Temes, fitxes, comentaris... Començarem des de zero? M’agafa vertigen només de pensar-ho.

El QL no tan sols és un fòrum o un nom, és la gent que en forma part i tot el que hem creat junts.

Quin sentit té fer-nos més grans per fora però buits per dins?

Quellegistes, què en penseu? Parlem-ne.

Mx
« Darrera modificació: 01 de Desembre de 2014, 13:12:21 per Rigoletta »
En el llibre petit hi ha la bona sentència

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
Re:Adéu al Què Llegeixes que hem conegut fins ara (Parlem-ne els tres fòrums)
« Respondre #1 el: 26 de Maig de 2014, 19:34:44 »
Mixa, em sembla que ja n'hem parlat prou, no ens donen cap opció, la única esperança és que les coses canviin i per ara no porten aquest camí. Que hi farem!
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

Samura

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2340
  • ||*|| I-inde-independència
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 26 de Maig de 2014, 19:54:47 »
Espero que no esborrin els missatges i tot continui com abans!
Estic d'acort que facin una remodelació d'estètica, però de contingut:

M'ENCANTA EL QL!

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #3 el: 26 de Maig de 2014, 20:12:22 »
Mixa,  a mi també em causa tristesa que es congeli aquest patrimoni quellegista que hem construit entre tots durant tants anys i que ha construït lligams molt importants entre persones, que tot jugant i parlant desenfadadament ( o no tant) sobre llibres hem llegit més i més cada vegada, coneixent nous autors i novel·les a les que no ens hauríem acostat mai d'altra manera .
Fins que no veiem els canvis i la nova dinàmica, no podrem opinar de com és el nou fòrum, però si perd la calidesa, la flexibilitat  i l'aire desenfadat d'ara, haurem perdut molt. Les decisions polítiques a vegades són difícils d'entendre.....

I sigui com sigui, bolis, no deixeu de llegir : sols o acompanyats, amb quellegeixes o sense, al pati o al tren , al sofà o sota d'un pi , que aquest és un dels millors bagatges que tindreu a la vostra vida!!!!

Lenok

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 3442
  • I log base 2 va aplanar-se. Sota el seu desig.
    • Veure Perfil
    • Poemes Sense Sentit
« Respondre #4 el: 26 de Maig de 2014, 21:10:23 »
Bon dia Mixa,

Tot i que ja fa temps que sols sóc usuària esporàdica del QLL, sempre el segueixo d'aprop. Estic (evidentment) d'acord amb el que comentes sobre el "patrimoni" així com també amb el que s'ha comentat al fòrum Ploma; les converses i els temes, la biblioteca i la profunditat dels fils, però tanmateix em temo que la decisió ja ha estat presa i, és més, ja va ser presa.

El QLL ha estat per mi moltes coses, però principalment un espai que m'ha permès conèixer un munt de gent amb qui he parlat d'un munt de temes diferents, amb qui he connectat, amb qui he rigut. Va ser un refugi de tant en tant, per mi i per molts, suposo. Potser és per això que ens sentim així. Lligant amb el punt anterior, però, no crec que parlar-ne ens porti enlloc. D'altra banda, on voldries que ens portés?
Aquí teniu el meu nou blog: Poemes sense sentit. El títol ho diu tot!!!

Anaïs

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
    • www.relatsencatala.cat
    • Correu
« Respondre #5 el: 26 de Maig de 2014, 21:19:57 »
Hola!
És ben cert que davant de les decisions preses ja no s'hi pot fer res. La calidesa que he trobat aquí, on trobo gent a qui li agrada la lectura per parlar-ne a l'hora que vulgui i això és fantàstic, ja que a la meva vida ho faig en poques ocasions.
Esperem doncs que els canvis que vinguin siguin positius!
Això sí, i com diu la viu... aquest bagatge no us el prendrà mai ningú en el record, ja que llegir ens fa sentir emocions, ens fa aprendre, ens distreu, ens calma, ens fa vibrar... i aquesta sort no la pot descobrir tothom.
Un somriure,
Annaïs
“La meva afició a la lectura m’ajuda a ser puntual i comprensiva. Llegir és per mi una bona manera d’arribar a temps i no acabar emprenyada amb l’espera.”
Anaïs (20/02/14)

Briseida

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 26 de Maig de 2014, 21:58:32 »
Hola, quellegistes!

Només per informar-vos que no perdrem el contingut. Estem treballant molt dur per mantenir temes, fitxes i comentaris al nou QL.

Sabem que són moments complicats, però us podem garantir que estem posant molta molta energia en fer un QL encara millor.

Ju666

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2284
  • Un llibre és un amic que mai t'abandona.
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 26 de Maig de 2014, 22:02:51 »
Jo trobo que aquest és un bon tema Mixa! Sempre he opinat que les precupacions va bé compartir-les i si aquesta n'és una, que millor que poder-ne parlar?
A mi em fa una mica de por, sóc força negada amb les noves tecnolologies i tinc por de no saber utilitzar el nou QL? o no saber-m'hi adaptar, també tinc por que la comunitat de llibres a la xarxa que hem anat creant a poc a poc, a mida d'anar comentant, recomanant, compartint opinions, descobrint nous llibres i autors, ampliant la nostra biblioteca, ara s'esborri...
Per a mi el QL? significa de fet, molt més que una comunitat de llibres a la xarxa, significa uns bons companys, uns bons amics, unes bones hores, un grapat de somriures... ::) Així que em fa moltíssima pur aquest nou canvi.
Però per altra costat penso que els canvis sempre són bons! I si les nostres estimades moderadores han decidit fer aquest canvi (en part per necessitat) és perquè estan segures del que es fan, confio molt en elles, i encara que em faci por, vull poder-hi confiar ara que han decidit canviar. També vull confiar amb tots vosaltres i saber que passarem aquest nou canvi junts, fent pinya! No ens deixem anar ara, companys! ;)
Potser pensareu que sóc una pesada, em disculpo. Espero llegir més opinions i dono les gràcies a l'equip del QL? per esforçar-se tant per la nostra comunitat!
Un petó a tots! :-*

#J666#
“Es pot ser feliç i savi sense llegir mai. Però si llegeixes, viu més, vius altres vides i les vius amb més profunditat”
Bernard Pivot

Rigoletta

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 1389
    • MSN Messenger - h_gise@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 26 de Maig de 2014, 22:29:45 »
Es clar que sí! Estarem per ajudar-vos en tota aquesta transició! No volem que ningú tingui por ni es senti perdut, estarem sempre al vostre costat per explicar, comentar, ajudar i fer-ho tot més entendor.

Els canvis, tecnològicament parlant, sempre són necessaris i al llarg del QL sempre n'hem fet, unes vegades més visibles i d'altres menys, però sempre hem anat millorant la plataforma. Esperem que amb aquest canvi hi guanyem tots i totes, en cada una de les reunions ens posem a la pell de tots els quellegistes, en els vostres gustos, les seccions que més us agraden i esperem crear una nova etapa amb els millors continguts que facin de pilar per la nova estructura que estem segurs que creixerà molt i molt amb la vostra ajuda i amb la dels nous quellegistes que vindran.

Com sempre, el lema que ens guia és Llarga vida al QL i als quellegistes, que com bé sabeu, sou l'ànima de tot això!
Nodreix l'amor de pensaments i absència,
i així traurà meravellosa flor.

Joan Maragall

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #9 el: 27 de Maig de 2014, 08:29:26 »
   A mi també en fan por els canvis i més desprès de visitar el bloc "llibresperllegir". No em sento còmoda amb els missatges twitter que he vist allà ni amb la poca profunditat dels comentaris  sobre llibres, quan els hi ha,per que pel que he vist molts dels llibres inclosos a "lectures colectives" no tenen cap, cosa impensable al nostre fòrum.
Però no vull dia res més, fins que els administradors ens posin el nou model davant. Llavors serà hora de decidir si és possible continuar o no.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

Briseida

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 27 de Maig de 2014, 13:35:46 »
Completament d'acord, Ju666: compartir les preocupacions és la millor manera de fer-los front! Per això li agraïm també a la Mixa que hagi obert aquest tema! ;) ;) ;)

Pensem que davant les preocupacions, la informació pot ser un bon antídot, així que us posem una mica al corrent de la feina que estem fent des de darrere. No tenim costum de fer pública la part “de la cuina”, on treballem hores i hores les moderadores per tirar el fòrum endavant, però pensem que l'ocasió s'ho val! :) Així que aquí teniu una petita posada el dia de cap a on estem treballant:

- Els dos fòrums, el de partida i el d'acollida, tenen moltes coses en comú, però tenen una organització una mica diferent. El canvi principal és que les converses sobre llibres i la biblioteca estaran molt més vinculades que ara, de forma que clicant sobre la portada d'un llibre tinguis informació sobre el llibre i alhora tots els comentaris i converses que ha generat aquest llibre!

- Seguirà havent fils de debat, que tant ens agraden, on podrem seguir parlant de personatges, curiositats de la lectura, el que sentim llegint, llibres que parlen de viatges... i tots els temes que coneixeu tant bé els quellegistes!

- I seguiran havent-hi els jocs, naturalment. Tant els que us proposem des del QL com els que hem anat inventant al llarg dels anys! No patiu que no perdrem les nostres llarguíííííííííííssimes cadenes de llibres!!

- I evidentment Lectures Compartides, amb tot el contingut que hem generat als tres fòrums!

Volem que el contingut que hem anat generant al llarg de tot aquest temps ompli les noves ubicacion però que sigui més accessible i més fàcil de trobar. Aquest transvasament d'informació no és senzill.Si aconseguim les eines tècniques per a fer-ho automàticament serà una mica més fàcil, però si no potser haurem de fer-ho manualment. Però la idea és no perdre tot el contingut literari que hem generat al llarg de tant de temps, encara que sigui molt lent de traspassar i hi haguem de seguir treballant un cop haguem fet “la mudança”.

El que volem dir-vos amb tot això és que per a nosaltres, el patrimoni del QL és altament valuós, i que és completament cert que estem fent hores reunions i esforços extres per no perdre ni un sol comentari literari. No us podem garantir que sigui immediat ni que sigui fàcil, però sí que estem posant molta energia en aconseguir un QL amb totes les coses bones de l'actual i sense cap dels problemes, i que estem convençudes que amb el vostre recolzament ho podem aconseguir!  :) :) :)

Pel que fa als usuaris de llibresperllegir estem segures que us hi fareu de seguida: són amants de la lectura, participatius i actius com els quellegistes!!! (aracel·li, si fas un cop d'ull amb calma a la pàgina segur que trobes comentaris sobre lectures en profunditat!). Segur que de seguida us hi entendreu!! :) :) :)

Només ens queda dir-vos el que diem sempre i pensem tota l'estona: Endavant amb el QL!
« Darrera modificació: 27 de Maig de 2014, 15:43:24 per Briseida »

Admin

• Administrador
  • Novell
  • *
  • Missatges: 59
  • Administradora del QL. #compartimlectures
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 27 de Maig de 2014, 15:40:09 »
 Com diu la Briseida estem treballant de valent per aconseguir que el nou QL sigui entenedor, obert per a tothom qui vulgui ser-hi i ric en continguts. De tota manera, mentre no tinguem el nou portal us demanem una mica de paciència i que ens feu confiança. Penseu també que les pors que ara teniu i manifesteu vosaltres són les mateixes que tenen la comunitat de lectors de "llibres per llegir".

És normal que, un cop avesats a un entorn concret, els canvis facin mandra i fins i tot por. Però de vegades les pors no ens deixen veure les coses tal com són. Per exemple, Araceli, és clar que les lectures conjuntes a "llibres per llegir" tenen contingut. Simplement s'estructuren diferent. Si fas un clic aquí, per exemple, trobaràs els comentaris als enllaços de la dreta de la imatge, estructurats per sessions.
Com ja us han dit la Briseida, la Rigoletta, l'Ester i jo mateixa  estarem aquí en tot moment com fins ara, responent els vostres dubtes i ajudant-vos en tot el que calgui  ;)

« Darrera modificació: 27 de Maig de 2014, 15:48:28 per Admin »

Deinon

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 18
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 27 de Maig de 2014, 16:04:05 »
Llavors la decisió que s'ha pres és unir les comunitats "Què llegeixes?" i "Llibres per llegir"?
"Doncs cap mortal serà mai aniquilat de manera més cruenta que tu." (Èdip rei)

Rigoletta

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 1389
    • MSN Messenger - h_gise@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 27 de Maig de 2014, 20:35:29 »
Llavors la decisió que s'ha pres és unir les comunitats "Què llegeixes?" i "Llibres per llegir"?

Deinon, exacte, donat que la plataforma actual del QL ha quedat petita pel gran volum de quellegistes que som, fusionarem els dos portals que tenen el mateix objectiu, el foment de la lectura, sobre la plataforma de Llibres per Llegir, tecnològicament parlant, més potent.
El QL seguirà sent el QL, per això no heu de patir, el que veurem seran millores tecnològiques, noves seccions, nous usuaris (entre d'altres, els de llibres per llegir) i com bé han explicat la Briseida i l'Admin, estem treballant per mantenir el contingut literari que heu i hem anat creant al llarg d'aquests anys.

A la secció NOTÍCIES trobaràs la comunicació oficial: http://ploma.quellegeixes.cat/noticia/fitxa/444
Nodreix l'amor de pensaments i absència,
i així traurà meravellosa flor.

Joan Maragall

Anaïs

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
    • www.relatsencatala.cat
    • Correu
« Respondre #14 el: 27 de Maig de 2014, 20:57:00 »
Hola!
Gràcies pels aclariments. És cert, a vegades hi ha més feina on menys es veu, i a vegades potser és la més complicada i la menys agraïda de fer. Entenem que feu tot el que podeu.
Un somriure,
Annaïs
“La meva afició a la lectura m’ajuda a ser puntual i comprensiva. Llegir és per mi una bona manera d’arribar a temps i no acabar emprenyada amb l’espera.”
Anaïs (20/02/14)

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr